Monday, October 27, 2008

MEMBINA BLOG REFLEKSI


Blog yang ketiga saya bina ialah blog refleksi. Pembinaan blog ini hamper sama dengan pembinaan blog-blog yang sebelumnya. Dengan menggunakan email yang sama iaitu “fakrudin1985@gmail.com”, saya membina blog yang ke tiga ini.



Beza blog ini dengan blog yang sebelumnya ialah blog ini hanya mempunyai dua bahagian iaitu bahagian artikal yang di post dan seperti tentang diri pengarang. Selain itu blog ini mempunyai dua ruang kosong di kedua-dua bahagian kiri dan kanan blog.



Isi kandungan blog ini ditulis di dalm Microsoft word terlebih dahulu sebelum dipostkan di dalam blog. Selepas selesai menulis sesuatu isi kandungan blog ini di dalam Microsoft word, saya akan menyemak terlebih dahulu dan membetulkan jika terdapat kesalahan dalam penulisan saya. Selepas selesai memeriksa, barulah saya akan “copy and paste” artikal tesebut didalam ruangan “new posting”. Selepas selesai post artikal tersebut, saya akan melihat kembali artikal tersebut di dalam blog untuk diperiksa sekali lagi. Jika terdapat kesalahan saya hanya perlu membetulkannya di ruagan “edit post”.

No comments: